Popularnym zabiegiem właścicieli przedsiębiorstw i menadżerów dużych zespołów, aby docenić swoich współpracowników, jest organizacja imprez firmowych. Pomysłów na takie wydarzenia może być bardzo wiele.
Pikniki rodzinne urządzane w weekendy, gdzie dzieci mogą zjeść lody i poskakać na trampolinie, a dorośli napić się piwa i wygrać jakiś prezent w loterii fantowej, trafiają głównie do ludzi w średnim wieku – już ustatkowanych, bo rozrywka zapewniona jest także ich maluchom.
Duże wystawne bankiety, na których serwowane są darmowe drinki i przekąski stały się ostatnio domeną wielkich korporacji. Takie firmy zatrudniają głównie dwudziestokilkulatków zaraz po studiach. Firmowe wydarzenia są więc dla pracowników okazją, żeby się pobawić i wyszumieć.
Mniejsze zespoły z kolei zazwyczaj wybierają się zjeść wspólnie kolację w dobrej restauracji lub wyjeżdżają na krótkie, kilkudniowe wycieczki integracyjne. Elementy survivalu i gry zespołowe, proponowane na takich wyprawach, umacniają grupę i dobrze wpływają na umiejętności współpracy.
Dobry organizator imprez firmowych powinien rozpocząć swoją pracę od analizy potrzeb klienta. Musi także dowiedzieć się, jakie osoby pracują dla przedsiębiorstwa, żeby wiedzieć, dla kogo przygotowuje wydarzenie. Dzięki takim solidnym podstawom przygotowany event nie będzie rozczarowaniem.